• سه شنبه ٢١ فروردين ١٤٠٣-١٤:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٥٩
در صحن شورا تعیین شد:11-226

بهای خدمات مهاجرین و اتباع خارجی در سال جدید

همزمان با دویست و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه بهای خدمات مهاجرین و اتباع خارجی در سال ۱۴۰۳ تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، بررسی لایحه « بهای خدمات مهاجرین و اتباع خارجی در سال 1403» در دستور کار دویست و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت که رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در ارائه توضیحاتی در این خصوص  با بیان اینکه بهای خدمات یک نفر تا مبلغ ۵۶۰ هزار تومان است؛ اظهار کرد: بهای خدمات هر خانوار دو نفره تا ۶۳۰ هزار تومان، خانواره سه نفره تا مبلغ ۷۰۰ هزار تومان، خانوار چهار نفره 770 هزار تومان، خانوار پنج نفره ۸۴۰ هزار تومان و ۶ نفره و بیشتر تا ۹۱۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.
 
محمد آخوندی با بیان اینکه نماینده استانداری در محل تمدید کارت های اقامت حضور دارد و سهم شهرداری از رقم مشخص خواهد شد؛ گفت: بر اساس تفاهم نامه  ای که درآینده با استانداری منعقد خواهد شد مقرر شد تا 50 درصد این درآمد بعنوان سهم شهرداری لحاظ شود مضافاً بر اینکه شهرداری نیز مکلف شد تا در نقاطع زمانی سه ماهه گزارش درآمدی در این بخش را به شورا احراز کند.
 
مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با ذکر این نکته که این رقم در مناطق حاشیه تهران کمتار است و برخی از تبعه هایی که در تهران تردد می کنند بهای خدمات خود را در شهرهای حاشیه تهران پرداخت می کنند اظهار کرد که ما قبلا درخواست کردیم تا نشانی سکونتگاه های این افراد به دستگاه های متولی احراز شود از این رو سوال این است که شهرداری چطور مقدمات شناسایی و کنترل این موارد را صورت خواهند داد؟
 
 آخوندی در پاسخ به این پرسش با اشاره به نامه وزارت کشور در این خصوص یادآور شد که وزارت کشور نرخ استانهایی مانند تهران، اصفهان و خراسان رضوی بطور یکسان لحاظ خواهد کرد.
 
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ما هر سال این لایحه را تصویب کرده ایم، اما هیچگاه شهرداری تهران به علت نبود ضمانت اجرایی هیچگونه خروجی و حتی ریالی درآمد از این بخش نداشته است یادآور شد: فرمانداری تصمیم می گیرد و ارقام را دریافت می کند و اقامت آنها را تمدید می کند؛ چراکه تمدید کارت اقامت بر عهده شهرداری نیست.
وی ادامه داد: با وجود چنین اتفاقی نمیدانم تصویب این لایحه چه الزامی برای شورا و شهرداری دارد.
 
در نهایت، لایحه بهای خدمات مهاجرین و اتباع خارجی در سال ۱۴۰۳ با ارقام پیشنهادی به تصویب رسید.
 
کد خبر: 11-226

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: